مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21550 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

راه رسيدن به معنويت و عرفان و ديدن روياهاي صادق چيست
از سؤال شما پيداست كه روحيه شاد و نفس باصفايي داريد. اميد آن كه اين سرمايه و ارزش را در خود، هر چه بيشتر شكوفا بگردانيد. همان طوري كه اشاره كرده ايد، توجه به رحمت الهي و عنايتي كه خداوند به بندگانش دارد، باعث محبت و گرايش بيشتر انسان به خدا مي شود. در اين صورت انسان به خضوع و نيايش در ساحت مقدسش خواهد پرداخت و او را به شايسته ترين وجه، عبادت خواهد كرد. مطلب ديگر آن كه اگر در صدد هستيد كه خواب هاي شايسته و توأم با بشارتي ببينيد، نكات ذيل را حتي الامكان رعايت فرماييد: 1- از مفاسد و گناهان بر حذر باشيد. 2- شب با شكم سنگين نخوابيد. 3- در چند ساعت قبل از خواب، مراقبت بيشتر كنيد كه صحبت يا كار ناشايستي از شما سرنزند. 4- در حالات نبي اكرم(ص) نقل شده كه حضرتش قبل از خواب، دو ركعت نماز مي خواندند. لذا اين سنت نيك را حداقل در برخي از شب ها كه در صدد ديدن رؤياي خوبي هستيد، مراعات فرماييد. 5- حتي الامكان با طهارت (وضو يا غسل و يا تيمم) بخوابيد. 6- در حالي كه براي خواب دراز كشيده ايد، سعي كنيد زبان شما مترنّم به ذكر الهي باشد تا به خواب رويد. 7- از خداي سبحان تمنا كنيد كه رؤياي شايسته اي توأم با بشارت را نصيب شما كند. با رعايت نكات مذكور اميد است ان شاءاللَّه، رؤياهاي صادق و خوبي به شما دست دهد و اگر خواب خوشي ديديد، تاريخ و شرح آن را با خصوصيات در دفتري يادداشت كنيد كه در آينده به كار خواهد آمد. براي توسل و توكل به خدا نيز، روي اين دو عنوان (توسّل و توكّل) بيشتر فكر كنيد و سعي نماييد حالات و گفتارهاي بزرگان و شخصيت ها را در اين زمينه مطالعه كنيد. هم چنين براي الهام گرفتن از ائمه هدي و اولياي الهي، لازم است سيره و شرح زندگي آنها را بيشتر مطالعه كنيد. بعضي از منابع مفيد براي مطالعه در دين و عرفان عبارت است از: 1- انسان و ايمان و انسان و قرآن شهيد مطهري 2- رمز نيك بختي جوانان عباس راسخي 3- كتاب هاي كودك، جوان، بزرگسال، اخلاق و معادفلسفي 4- شناخت اسلام شهيد آيت اللَّه بهشتي و باهنر و غفوري 5- سيري در نهج البلاغه و آشنايي با عرفان اسلامي شهيد مطهري 6- عرفان اسلامي حسين انصاريان 7- چهل حديث حضرت امام (ره) 8- علي حقيقتي بر گونه اساطيرعلي شريعتي 9- نشريه حوزه شماره 37 و 38 10- فلسفه عرفان يثربي 11- شعله هاي عرفان هما نواب 12- تذكرة الاولياءعطار 13- نفحات الانس جامي ضمناً اشعار زيبا و عرفاني حضرت امام خميني(ره)، بابا طاهر عريان، حافظ، سعدي و ساير شاعران براي تلطيف روح و صفاي دل بسيار مؤثر است. در راستاي آيات قرآن و عناوين مورد اشاره، به فهرست موضوعي تفسير نمونه مراجعه كنيد و تفسير آيات مذكور را مطالعه فرماييد. مطمئن باشيد اين گونه مطالعات براي شما مفيد و مؤثر است. البته آنچه از كتاب ها و منابع معرفي شد به عنوان نمونه بود وگرنه در زمينه هاي مذكور كتاب هاي بسياري نوشته شده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.